TLjob
- jobunivers for teknikere, designere og konstruktører
Gem annonce

Syddjurs Kommune

|
Østjylland
|
Indrykket 20-12-2021

Administrativ byggesagsbehandler søges til afdelingen for Byggeri og Landbrug

Der er gang i byggerierne i Syddjurs Kommune. Derfor har vi brug for at udvide vores team med en administrativ byggesagsbehandler. Vi søger en kollega til en fast stilling hurtigst muligt.

Kom og bliv en del af en arbejdsplads i en attraktiv Kommune med gode kolleger og alsidig hverdag.

Vi tilbyder:

En spændende stilling, hvor du som administrativ byggesagsbehandler, ikke alene kommer til at arbejde med myndighedsbehandling af byggesager, men også har kontakt med borgerne, rådgivere og virksomheder.

Vi er en arbejdsplads, der prioriterer fleksibilitet og effektivitet.  Der vil være mulighed for hjemmearbejdsdage og en stor grad af frihed til at have arbejdsdage fordelt på Rådhusene i Hornslet og I Ebeltoft.

Som medarbejder i Byggeri og Landbrug skal du arbejde selvstændigt med løsning af egne opgaver, og være en aktiv deltager i løsning af fælles opgaver. 

Da vi har en travl hverdag, skal du med et positivt sind hurtigt kunne sætte dig ind i nye arbejdsgange og håndtere mange forskellige opgaver. 
Afdelingen fokuserer på at lave en hurtig sagsbehandling af byggesager, men vi har samtidig særlig fokus på at levere en meget høj service, der gør at vi skiller os ud. Vi arbejder hele tiden med servicekulturen – for at blive endnu bedre.
Du får dygtige, aktive og erfarne kolleger, og en omgangstone, hvor der er kort til latter.

Vi vil kendes på god service og en hurtig sagsbehandling uden at kompromittere vores høje faglighed. Derfor optimerer vi løbende vores arbejdsgange og udvikler vores kompetencer i teamet. Du er som administrativ byggesagsbehandler ansat i Syddjurs Kommunes afdeling for Byggeri og Landbrug, som er en del af Teknik og Miljø.

Afdelingen har i dag 17 medarbejdere, hvoraf 9 er ansat som byggesagsbehandlere, 2 til behandling af landzonesager, 2 er administrative sagsbehandlere og 4 er landbrugssagsbehandlere.

Som administrativ byggesagsbehandler vil du komme til at indgå i en mindre gruppe, hvor klar og tydelig kommunikation og et tæt samarbejde er fundamentet for den daglige arbejdsgang. Vi forventer derfor, at du har en struktureret arbejdsgang og mestrer at prioritere dine opgaver. Som person trives du med rutineopgaver og sætter en dyd i at følge dem til dørs.

Du kan forvente en hverdag, hvor skiftende og komplekse opgaver kan komme ind fra højre og skal løses med det samme.  

Hovedopgaver:
- Byggesagsbehandling af lovliggørelse af sager der er kommet ind via. Ret BBR
- Oprettelse af byggesager i BBR
- Oprettelse og afslutning af byggesager
- Håndtering af skriftlige og telefoniske henvendelse

Faglige kvalifikationer:
Har en relevant uddannelse som f.eks. bygningskonstruktør,
Byggetekniker eller lignende
Har kendskab til byggesagsbehandlingens mange aspekter, herunder særligt
kendskab til bygge- og BBR-lov samt bygningsreglementet
Har kendskab til byggeri og byggeprocessen
Er fortrolig med brug af IT-systemer
Det er en fordel at du har erfaring med Acadre, men ikke et krav.

Rammerne for arbejdet er gældende lovgivning, afdelingens udviklingsaftale med
direktionen, den politiske kurs, samt Syddjurs Kommunes overordnede ledelses- og medarbejdergrundlag.


Personlige kvalifikationer:
Du:
Er udadvendt og holder af kontakten til andre mennesker og trives med det
Har evnen og viljen til at samarbejde med og servicere flere interessenter,
herunder borgere, virksomheder, myndigheder og internt i organisationen, så der
skabes helhedsløsninger
Er proaktiv og kan arbejde selvstændigt, struktureret og målrettet
Trives i balancen mellem sagsbehandling og administration
Er detaljeorienteret og kendt for at levere kvalitet
Har gode kommunikationsevner, hvor du bl.a. er god til at lytte og formulere dig i skrift og tale
Er handlekraftig og i stand til at træffe beslutninger samtidig med at du er humoristisk og humørfyldt, så du er med til at sprede god energi til kollegaer og samarbejdspartnere
Har evnen til at bevare overblikket og have flere bolde i luften
Kan give og modtage konstruktiv feedback.

Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen. Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst og dine kvalifikationer.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Afdelingsleder for Byggeri og Landbrug Britt Raaberg på 30 36 84 88 eller faglig koordinator Torsten Krogh Houmann på 87 53 58 74 eller administrativ sagsbehandler Camilla Gyldenløve på 87 53 57 58

Ansøgningsfristen er den 20. januar 2022.

Samtaler forventes afholdt den 25. januar 2022.

Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Du kan søge jobbet ved at klikke på ”Send ansøgning”. Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal være i pdf- eller word-format).

TIPS: Syddjurs Kommune anvender digital rekruttering, se ledige stillinger på Syddjurs. dk / job.

Syddjurs Kommune har omkring 43.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, som er et fællesskab mellem de 12 østjyske kommuner. Tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet.

Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i kommunens vision ”Vi gør det – sammen” og i kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever i hverdagen internt og i mødet med borgere og samarbejdspartnere.

 


Du må meget gerne skrive i din ansøgning, at du så jobbet på tljob.dk

Du har ikke knyttet nogen dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel eller klikke på knappen "Annuller" og vedhæfte dokumenter, før du sender din ansøgning igen

Virksomhedsinformation
Syddjurs Kommune
Lundbergsvej 2
8400 Ebeltoft
Tlf:
87535908
Kontaktperson
 
Adresse:
8400 Ebeltoft
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
20-12-2021
Udløber:
20-01-2022
Kviknummer:
LJA-83122661
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Konstruktion og projektering mv.
Beliggenhed
Lignende job
Aarhus Kommune
Aarhus, Østjylland
Gem annonce