TLjob
- jobunivers for teknikere, designere og konstruktører
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Gribskov Kommune

|
Nordsjælland
|
Indrykket 24-09-2021

Beredskabsinspektør til Gribskov Beredskab

Vil du være en del af den fantastiske rejse, med fortsat at opbygge Gribskov Beredskab, og har du kendskab til det forebyggende arbejde? Så er det måske dig, vi venter på.

Gribskov Kommune har dannet sit eget beredskab, og pr. 1. januar 2021 var Gribskov Beredskab en realitet.

Vi har to brandstationer, hvorfra brandberedskabet varetages af dygtige og engagerede deltidsbrandmænd. Derudover vil du deltage i et administrativt team, som skal varetage indsatsledelse og forebyggende opgaver.

Udover funktionen som brandforebygger indgår også andre beredskabs- og operative opgaver, hvilket giver en bredere opgaveportefølje. Vi fordeler opgaverne efter hensigtsmæssighed og kompetencer. Du vil derfor bidrage, hvor det giver mest værdi.

Vi forventer af dig, at du kan

  • Omsætte visioner og strategier for beredskabet i samarbejde med beredskabschefen
  • Være med til at vise mål og sætte retning, der skaber mening for medarbejderne
  • Tage ansvar for den daglige drift således, at beredskabet leverer i forhold til fastsatte kvalitets- og servicekrav
  • Udøve medledelse, blandt andet i forhold til personaleledelse
  • Være med til at tegne Gribskov Beredskab udadtil for borgerne og virksomhederne

Dine opgaver vil blandt andet blive
  • Sagsbehandling og sagsansvarlig på det brandtekniske område, herunder afvikling af alle kommunens brandsyn
  • Tværgående projekter og bidrage til sammenhæng mellem Forebyggelse og Operativ afdeling på det brandtekniske myndighedsområde
  • Deltage i og udarbejde øvrige projektrelaterede opgaver i Forebyggelses- og Myndighedsafdelingen
  • Deltage i forskellige nationale samarbejdsfora og netværk på det forebyggelsesmæssige område
  • Udarbejde beredskabs- og indsatsplaner
  • Udarbejde procedurer og retningslinjer på det operative område
  • Operative IT-systemer (opgaver omkring SINE systemet, Fleetmaps, udkaldssystemer mv.)
  • Planlægning, opfølgning og dokumentation på særlige interne og eksterne uddannelses- og kursusforhold herunder kundeforhold
  • Sagsbehandling i forhold til operative bindinger mv. i forhold til BR 18 og det forebyggelsesmæssige område
  • Analyse- og projektopgaver i forbindelse med risikoanalyser og risikobaseret dimensionering
  • Ad hoc projektopgaver på tværs af organisationen
  • Deltage i det operative vagtberedskab

Om arbejdsstedet
Gribskov Kommune er i en rivende udvikling. Vi arbejder med mange ambitiøse opgaver og vi er blandt andet i gang med byudvikling af en række større områder.

Gribskov Kommunes kerneværdier er åbenhed, tillid, respekt, deltagelse, fleksibilitet og mod, og disse former grundlaget for vores tilgang til hinanden, opgaveløsningen og kontakt til borgerne.

Vi har et vedvarende fokus på arbejdet med effektiviseringer, nedbringelse af sagsbehandlingstider og prioritering af sagerne – og for at komme i mål, har vi brug for flere medarbejdere ligesom vi tilbyder frivilligt merarbejde.

Vi lægger stor vægt på en sparringskultur, og på såvel det interne som det udadrettede samarbejde. Vi har et tæt samarbejde med den øvrige del af det tekniske område. Vi lægger vægt på en god servicekulturen, så borgere og virksomheder sikres en god oplevelse i Kommunen, og særligt er der stort fokus på, at forbedre forholdene for erhvervslivet, og således et særligt fokus på god og hurtig sagsbehandling af vores erhvervssager. Vi har en helhedsorienteret og vidensbaseret tilgang til opgaverne, og er løsningsorienterede.

En af det ting dine kommende kollegaer vægter højest er, at bevare de gode relationer kollegaer imellem og de stærke kollegiale fællesskaber som kendetegner Gribskov Beredskab. Vi lægger stor vægt på en god tone og respektfuld omgang med hinanden. Vi har en meget værdsat kultur, hvor det er muligt at dele både gode og dårlige oplevelser, og hvor vi kollegaer imellem har en humoristisk og humørfyldt hverdag.

Om dig – profil og kompetencer
  • Du besidder et højt drive og arbejder systematisk, analytisk og struktureret
  • Du besidder de faglige kompetencer, der er nødvendige i Forebyggelsesafdelingen og har derfor bred faglig erfaring med byggesagsbehandling, f.eks. fra et job som brandrådgiver, byggesagsbehandler, og du er måske ingeniør, bygningskonstruktør og/eller master i brand
  • Du har en solid projekterfaring og er i stand til selvstændigt at tidsstyre, planlægge og gennemføre projekter fra start til slut
  • Du føler dig ”hjemme” i BR 18 og den nye certificeringsordning, og du er i stand til at omsætte dette til afdelingens projekter i dagligdagen sammen med såvel dine kollegaer i den operative afdeling
  • Du sætter en ære i at sikre et godt samarbejde med dine samarbejdspartnere i såvel kommuner som erhvervsliv, men du er også i stand til udelukkende at fastholde fokus på de opgaver (jævnfør BR18), som er brandvæsnets rettesnor
  • Indsatstaktisk uddannelse på lederniveau
  • Du er analytisk, og du besidder gode kommunikative evner såvel skriftligt som mundtligt
  • Du har lyst til at have mange bolde i luften, og du er i stand til at holde fokus og bevare overblik i en travl hverdag

Løn og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fuldtidsstilling, og aflønning sker efter gældende overenskomst og efter principperne i Ny løn.
Dit daglige tjenestested bliver i Center for Teknik og Borgerservice på Gribskov Rådhus, Rådhusvej 3, 3200 Helsinge.

Ved ansættelse i stillingen skal straffeattest afleveres.
Stillingen ønskes besat hurtigst muligt, men vi venter gerne på den rette ansøger.

Du skal have kørekort, en ren straffeattest, og du skal kunne opnå sikkerhedsgodkendelse til minimum HEM.

Vil du vide mere
Du er velkommen til at kontakte Beredskabschef Jesper Ingeman-Petersen på telefon 72 49 68 28.

Ansøgningsfrist og samtaler
Vi glæder os til at modtage din ansøgning med relevante bilag senest den 7. oktober 2021 kl. 08.00.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 41.

Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.

Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet


Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.

 


Du må meget gerne skrive i din ansøgning, at du så jobbet på tljob.dk
Virksomhedsinformation
Gribskov Kommune
Rådhusvej 3
3200 Helsinge
Tlf:
72496000
Kontaktperson
 
Tlf:
-
Adresse:
3200 Helsinge
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
24-09-2021
Udløber:
07-10-2021
Kviknummer:
LJA-82707033
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Tilsyn og sagsbehandling
Beliggenhed