TLjob
- jobunivers for teknikere, designere og konstruktører
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Københavns Kommune

|
Storkøbenhavn
|
Indrykket 18-01-2022

BMS-fagspecialist til Energi- og Teknikenheden i Københavns Ejendomme og Indkøb

Er CTS-/BMS-, IBI-systemer, IT-netværk, automatik og driftsoptimering lige noget for dig? Og er du typen, der kan omsætte teori til praksis og samtidig lære fra dig til både kolleger og samarbejdspartnere i ind- og udland? Så har vi det helt rigtige job til dig i Energi og Teknik hos Københavns Ejendomme og Indkøb.

Københavns Ejendomme og Indkøb (KEID) er en tværgående koncernenhed i Københavns Kommune forankret i Økonomiforvaltningen. Vi har ansvar for ejendoms-, indkøbs- og forsikringsområdet på tværs af kommunen. Vores mål er at skabe rammerne for anvendelsen af Københavns Kommunes ejendomme og for kommunens indkøb – i samarbejde med forvaltningerne og til gavn for borgerne.

Om jobbet
I de seneste år har Energi og Teknik implementeret central energiovervågning og styringsautomatik og opbygget et team af teknikere og energirådgivere. Vi yder energisupport til det tekniske driftspersonale og gennemgår fjernvarme- og ventilationsanlæg med henblik på at fejlsøge og energioptimere Københavns Kommunes anlæg. Herudover indgår vi med rådgivning i internationale energiprojekter.

Vi søger en BMS-fagspecialist til opgaver indenfor drift og udvikling af centrale CTS-platforme.

Dine opgaver
Dit arbejde vil overordnet bestå i teknisk eksekvering ved renovering af CTS-anlæg og netværksopkoblinger samt overvågning af BMS-systemer. Hertil kommer fysisk og virtuel gennemgang og fejlfinding af CTS-anlæg. Som BMS-fagspecialist skal du i naturlig forlængelse heraf stå for drifts- og energirådgivning til det tekniske personale, både internt i Økonomiforvaltningen og eksternt på kommunens ejendomme og institutioner.

Herudover vil arbejdet omfatte teknisk kvalitetssikring af bygningsautomatik på større renoveringsopgaver og nybyggeri.

Dine primære opgaver vil være at

  • fungere som teknisk specialist ved opgradering af CTS-anlæg på kommunale ejendomme
  • gennemføre analyse og fejlfinding på grafiske BMS-/CTS-platforme og bistå ved udbedring af fejl på kommunale ejendomme
  • sikre gennemførsel af vedtagne strategier på bygningsautomatikområdet ifm. renoveringer og nybyggeri på kommunale ejendomme
  • facilitere netværksbestillinger samt netværksfejlfinding
  • sikre energioptimering ved gennemførelse af mindre projekter vedr. indregulering, justering og renovering af CTS-anlæg
  • fungere som bestiller ved mindre renoveringsopgaver på tekniske anlæg
  • sikre energioptimering gennem vejledning og undervisning i brug af CTS-platforme
  • formidle energistyring og energirigtig drift til teknisk driftspersonale og institutionsledere via centrale CTS-platforme
  • indgå i internationale projekter
Du matcher flere af nedenstående kvalifikationer

  • Mindst tre års erfaring som fx maskinmester, ingeniør, automatik fagtekniker eller elektriker med CTS-teknisk baggrund
  • Systemkendskab og kendskab til BMS-/CTS-platforme som f.eks. Tridium Niagara, Trend IQvision eller Schneider EcoStruxure
  • Udvidet kendskab til ventilation, IBI-anlæg samt ufyrede varmeanlæg
  • Kendskab til styring af varme- og ventilationsanlæg
  • Forståelse af og kendskab til udvidet netværkstopologi
  • Interesse og flair for energirigtig drift og optimering
  • Robust og god til at samarbejde og kommunikere på tværs af faggrupper, både på dansk og også gerne på engelsk
Vi forventer, at du har en høj faglighed og interesse for energibesparelser i bygninger, at du arbejder systematisk, og at du kan yde god kundeservice til vores institutioner.

Vi tilbyder

  • et job i en enhed, der er frontløber inden for driftsoptimering, energistyring og energiovervågning i ejendomsbranchen
  • et job i en organisation, der er i konstant udvikling og har fokus på tværfagligt samarbejde, innovation og videndeling
  • højt fagligt niveau og gode udviklingsmuligheder
  • dygtige og hjælpsomme kollegaer i et travlt og engageret team
  • fleksibel arbejdstid og selvstændig opgaveløsning
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er med start den 1. april 2022 eller så hurtigt som muligt.

Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst med Københavns Kommune og efter principperne for Ny Løn.

Arbejdsstedet er Københavns Ejendomme og Indkøb, Borups Allé, 2400 København NV.

Mere information
Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til chef for Teknik Anders Christian Lyngtorp på 2156 9992 eller BMS-fagspecialist Daniel Linderod Jørgensen på 2939 9852.

Søg via linket senest tirsdag den 15. februar 2022
Vi forventer at holde samtaler i uge 7-8.

Københavns Ejendomme og Indkøb
Københavns Ejendomme og Indkøb har ansvaret for Københavns Kommunes ejendomsportefølje og for, at vi køber effektivt ind i kommunen. Vores ca. 1.800 medarbejdere arbejder hver dag for en serviceorienteret ejendomsadministration og vedligeholdelse af kommunens mere end 2,6 mio. m2. Ligesom vi understøtter kommunens samlede indkøb på ca. 6,5 mia. kr. årligt. Gennem effektiv ejendomsservice, drift og vedligehold og en professionel indkøbsorganisering frigør vi ressourcer til, at vores 45.000 kolleger i Københavns Kommune kan skabe en bedre hverdag for københavnerne. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk.


Du må meget gerne skrive i din ansøgning, at du så jobbet på tljob.dk
Virksomhedsinformation
Københavns Kommune
Borups Allé 177
2400 København NV
Tlf:
20459548
Kontaktperson
 
Tlf:
21569992
Adresse:
2400 København NV
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
18-01-2022
Udløber:
15-02-2022
Kviknummer:
LJA-83247057
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Ledelse (teknik)
Beliggenhed