TLjob
- jobunivers for teknikere, designere og konstruktører
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Silkeborg Kommune

|
Midtjylland
|
Indrykket 26-03-2021

Byggesagsbehandler med flair for den gode dialog

Silkeborg Kommune søger en engageret og serviceorienteret byggesagsbehandler, der vil hjælpe virksomheder og borgere med at få deres byggerier godkendt og medvirke til, at vi får byggeri med høj arkitektonisk kvalitet.

Der er fart på byudviklingen i Silkeborg Kommune. Nye boligprojekter skyder op i Silkeborg by og omegnsbyerne, og der er mange spændende erhvervsprojekter med både højhuse og etablering af større virksomheder. Derfor søger vi endnu en kollega til vores byggesagsteam.

I Silkeborg Kommune vil vi være en god samarbejdspartner for dem, der vil bygge og bo i vores kommune. Samtidig arbejder vi for at passe på og udvikle de helt særlige kvaliteter, der kendetegner Silkeborg Kommune og få mere kvalitet ind i vores bygninger og byområder.

Du bliver en del af Team Byg med 13 dygtige og engagerede kollegaer. Vi garanterer en hverdag med masser af ansvar og udfordringer, faglig sparring og en uformel omgangstone.

Om stillingen:
Vi søger en kollega, der motiveres ved at levere gode bygge- og planafgørelser i et borger- og virksomhedsrettet fokus, hvor det er vigtigt, at der bliver lyttet til ønsker samtidig med at lovens anvisninger følges.

I stillingen vil du komme til at arbejde med mange forskellige typer af byggerier, og afhængig af dit erfarings- og kompetenceniveau vil vi tilpasse det konkrete jobindhold.  

Dine arbejdsopgaver:
 

  • At gennemføre myndighedsbehandling af byggeansøgninger med henblik på tilladelser efter Byggeloven og anden lovgivning, herunder Planlovning.
  • At kunne gennemføre en god forhåndsdialog og servicere borgere med råd og vejledning. Du vil komme til at drøfte løsninger på bygningsmæssige problemstillinger med både professionelle rådgivere og med private bygherrer uden faglig indsigt.
  • At afgøre dispensationssager inden for Planlovens område, og alt afhængig af hvordan vi disponerer opgaverne i teamet, kan der være kondemneringssager inden for Byfornyelsesloven.
  • At deltage i udarbejdelse af sagsfremstillinger til de politiske udvalg.
  • At bidrage til teamets samlende opgaveportefølje efter behov.
Vi tilbyder:
  • Et spændende job med varierende opgaver og indflydelse på opgaveløsning.
  • Teambaseret arbejdsform i selvstyrende teams med mulighed for indflydelse på udvikling og arbejdsprocesser.
  • Et stærkt fagligt miljø, gode kolleger og en uformel omgangstone.
  • Gode muligheder for faglig- og personlig udvikling.
  • 37 timers arbejdsuge inkl. frokost, flekstidsordning, kantineordning, sundhedsordning mm. 
  • Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
Vi lægger vægt på, at du:
  • Har en uddannelse som ingeniør, bygningskonstruktør eller lignede.
  • Er digital parat og har erfaring med relevante byggesagsprogrammer, ESDH, Adobe pro mm.
  • Har dokumenteret erfaring med myndighedsbehandling af byggesager.
  • Arbejder struktureret ud fra de aftalte rammer for sagsbehandlingen.
  • Er service- og løsningsorienteret og ser muligheder frem for begrænsninger.
  • Er udadvendt, åben for sparring og har gåpåmod.  
  • Sammen med dit team tager ansvar for opgaverne og evner at følge dem i mål.
  • Er stærk i både mundtlig og skriftlig kommunikation.
Yderligere information:
Stillingen er placeret hos Byg og Informatik, der er en sektion med 40 medarbejdere i Teknik- og Miljøafdelingen. Opgaverne i Byg og Informatik er organiseret i fire teams, og du vil blive tilknyttet ”Team Byg”, hvor der foruden dig er 13 medarbejdere. Se evt. https://silkeborg.dk/Kommunen/Afdelinger-og-ledelse/Teknik-og-Miljoeafdelingen/Informatik-og-Byg

Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Byg- og Informatikchef Jakob Kirkegaard på tlf. 2420 7762 eller fagkoordinator Dennis Lynnerup Bech på tlf. 2782 3815.

Stillingen ønskes besat snarest muligt. Der er ansøgningsfrist fredag d. 16 april. Ansættelsessamtaler afholdes mandag d. 26. april fra kl. 12:00 og frem.

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik nedenfor på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.


 


Du må meget gerne skrive i din ansøgning, at du så jobbet på tljob.dk
Virksomhedsinformation
Silkeborg Kommune
Søvej 3
8600 Silkeborg
Kontaktperson
 
Adresse:
8600 Silkeborg
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
26-03-2021
Udløber:
16-04-2021
Kviknummer:
LJA-81878933
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Tilsyn og sagsbehandling
Beliggenhed