TLjob
- jobunivers for teknikere, designere og konstruktører
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Plan- og Byggeafdelingen

|
Storkøbenhavn
|
Indrykket 05-05-2021

Byggesagsbehandler til 'dream-teamet' i Furesø Kommune

Vil du være en del af et velfungerende og fagligt stærkt byggesagsteam, der har ansvar for sagsbehandling i forhold til bygge- og planloven, så er du måske vores nye kollega.

Furesø byråd har vedtaget 8 mål for, hvordan Furesø Kommune skal udvikle sig frem mod år 2030. Målene skal være med til at fastholde, at Furesø om 10 år fortsat er en attraktiv kommune at bo og leve i. Vi er i fuld gang med en række byudviklingsprojekter bl.a. på Farum Kaserne, Flyvestation Værløse og Farum Midtby. Vi har 6 erhvervsområder og ca. 20 % af vores sager er erhvervssager. Vores borgere og virksomheder afholder mange events, som vi er med til at koordinere.

Kommunen er også selv bygherre for en række større byggerier i de kommende år, så som udbygning af skole, daginstitution, botilbud og plejehjem.

Kommunen har udviklet Furesømodellen for Borgerinddragelse, som lægger vægt på tidlig og tæt dialog og samarbejde med vores engagerede borgere, foreninger og virksomheder. Vi arbejder meget med styrket borgerkontakt. Det betyder, at vi inviterer til åbent hus arrangement, om hvordan borgerne og virksomheder søger om byggetilladelse, vi holder møder med borgerne, inden de søger om byggetilladelser, og vi forbedrer løbende vores breve og kommunikation med vores brugere.

Vi lægger vægt på, at byggesager behandles så hurtigt og kompetent som muligt, f.eks. har vi fast track for erhvervssager. Nu søger vi en engageret byggesagsbehandler, som vil hjælpe os med at fastholde korte sagsbehandlingstider og sikre sagsbehandling af høj kvalitet.

Vi søger dig, der tager ansvar
Vi søger en medarbejder, der tager ansvar, er fagligt velfunderet og nysgerrig. Du har en god omstillingsevne og tager selvstændige initiativer. Du skal kunne sætte dig i borgerens eller virksomhedens sted, tage ejerskab til deres udfordring og være med til at finde en løsning sammen med dem. Det er et must, at du har gode formidlings-, kommunikations- og samarbejdsevner. Vi forventer, at du er en holdspiller, både internt i teamet og på tværs i forvaltningen.

Du er ikke bange for at yde en ekstra indsats, når det er nødvendigt.

En del af et velfungerende team der trives
Vi tilbyder dig en plads i et byggesagsteam, hvor vi arbejder tæt sammen om opgaverne i en uformel omgangsform. Vi er 8½ byggesagsbehandlere, der er ingeniører, konstruktører og arkitekter, hvor flere af os har lang erfaring.

Hos os varierer arbejdet, alt efter hvad du byder ind med, og hvordan du gerne vil udvikle dig. Du har mulighed for at behandle mindre byggesager, større boligbebyggelser, store erhvervssager, dispensationer fra lokalplaner, indberetning til BBR, klagersager og indgå i et tværfagligt samarbejde med resten af centret.

Du kan forvente, at du kan få sparring og sager, som du vil synes er spændende. Du vil indgå i afdelingens vagtordning med screening af indkomne sager og telefonpasning.

Vores team er unikt, fordi vi – ud over den store åbenhed i vores daglige arbejde – også vægter at lave sociale ting sammen i teamet og på tværs i afdelingen.

Den ideelle kandidat

  • har erfaring med kommunal byggesagsbehandling eller fortolkning og udarbejdelse af lokalplaner, men du kan også være nyuddannet med passion for området.
  • har en relevant uddannelse som f.eks. ingeniør, arkitekt, konstruktør, landinspektør, jurist, HK-medarbejder med erfaring fra en teknisk afdeling eller lignende.
  • har en serviceorienteret tilgang til opgaveløsningen med en god og konstruktiv dialog med borgere og virksomheder.
  • er god til at formulere sig skriftlig og mundtligt.
  • kan håndtere til tider komplekse problemstillinger og en dynamisk arbejdsdag.

Din nye arbejdsplads
Plan og Byg består af 20 kolleger, der arbejder med kommuneplan, lokalplaner, byudvikling, byggesagsbehandling, BBR og almene boliger. Vi er en del af Center for By og Miljø, som desuden består af Natur & Miljø og Vej, Trafik & Grøn Omstilling og Driftsgården.

Din arbejdsplads vil være på rådhuset i Værløse. Vi sidder i åbne kontorer med fleksible pladser, og der vil også være mulighed for at arbejde hjemmefra. Vi har en god kantine og gode omklædningsforhold for cyklister.

Du kan læse mere om os på www.furesoe.dk

Det praktiske
Arbejdstiden er 37 timer om ugen med flextid. Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra Principperne i Ny Løn.

Ansøgningsfrist er den 20. maj 2021. Vi afholder 1. samtale 25. maj 2021, og evt. 2. samtale den 27. maj.
Vi håber, at du kan starte den 1. juli 2021 eller tidligere.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Anny Toftkær på tlf. 7216 5893 eller teamleder Henrik Kisbye på tlf. 7235 5468.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=e98ef07c)


Du må meget gerne skrive i din ansøgning, at du så jobbet på tljob.dk
Virksomhedsinformation
Plan- og Byggeafdelingen
Stiager 2
3500 Værløse
Kontaktperson
 
Tlf:
72165893
Adresse:
3500 Værløse
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
05-05-2021
Udløber:
20-05-2021
Kviknummer:
LJA-82054499
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Tilsyn og sagsbehandling
Beliggenhed
Lignende job
HØRNING INSTALLATION ApS
Skanderborg, Østjylland