TLjob
- jobunivers for teknikere, designere og konstruktører
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Struer Kommune

|
Vestjylland
|
Indrykket 16-08-2021

Byggesagsbehandler til Plan og Miljø

I Struer Kommune er der gang i byggeriet, og derfor søger vi nu en ny kollega til vores byggesagsbehandlere. Vi søger en kollega, som har lyst til at være en del af et fagligt og engageret team, som samarbejder med vores borgere og virksomheder om at realisere deres byggedrømme.

Der er vækst og en positiv udvikling i Struer Kommune. Det mærker vi også i Planafdelingen, hvor vi oplever en stigende interesse for at bygge boliger og erhverv i kommunen. Vi har derfor fået mulighed for at ansætte en ny kollega i vores afdeling, som skal bidrage til at realisere kommunens vækststrategi – Lydens By.

Vi kan tilbyde en hverdag med varierende opgaver, som både kan være ukomplicerede og komplekse. Nogle sager kræver, at du kan arbejde selvstændigt, mens du i andre sager er afhængig af samarbejdet med kollegaer og kan skabe en god dialog med byggeansøgerne. Du skal derfor kunne holde overblik over interesser og involverede i de forskellige sager og samtidig skal du synes, at det er sjovt at skabe løsninger i fællesskab med kollegaer på tværs af lovgivninger, da en byggesag ofte kræver andre tilladelser.

I vores sagsbehandling har vi fokus på byggesagen – en byggedrøm. Det kræver, at vi bruger ressourcerne omkring os – også ansøgers, da det skal være et fælles mål og ansvar at muliggøre et nyt byggeri i kommunen. Derfor har vi også en forventning om, at du enten har eller ønsker at opbygge en solid forståelse for lovgivningen, så du kender de rammer, som vi arbejder inden for.

Udover en god dialog med borgere og virksomheder i sagsbehandlingsprocessen, inviterer vi også byggeansøgerne til at tage en forhåndsdialog med os, når de påtænker et byggeri. Her skal du vejlede borgerne og virksomhederne om deres byggeri og byggesagsprocessen, så vi sikrer en smidig sagsbehandling, når de har ansøgt om deres byggeri, for vi har nemlig et ønske om, at borgerne og virksomhederne så hurtigt som muligt skal kunne komme i gang med deres byggeri.

Du vil deltage i screeningen af indkommende byggesager, hvor du skal gennemgå ansøgningsmaterialet og vurdere, om vi har modtaget det nødvendige materiale, og om byggeriet kræver tilladelse eller dispensation fra anden lovgivning. Dette betyder, at du får en tæt berøringsflade med mange kollegaer i centret.

Herudover vil dine arbejdsopgaver bestå af sagsbehandling af byggeansøgninger og lovliggørelsessager, helhedsvurderinger samt forhåndsdialog med borgere og virksomheder.

Vores forventninger til dig

  • Du har en uddannelse, som er relevant for stillingen som bygningskonstruktør, byggetekniker, arkitekt og lignende eller har anden relevant erhvervserfaring.
  • Du er lyttende og har gode kommunikationsevner, hvor du kan formidle teknisk information til borgere, rådgivere og politikere.
  • Vi ser gerne, at du har kendskab til bygge- og planloven.
  • Du er en holdspiller og er bevidst om, hvornår andre kollegaer skal hjælpes eller omvendt inddrages i dit arbejde.
  • Du tager initiativ i en travl hverdag.

Derfor skal du vælge os
Hos os får du mulighed for at bruge dine kompetencer i en bred vifte af opgaver og indgå i et fagligt men også uformelt fællesskab i en lille organisation. Dit arbejde kommer til at gøre en forskel for byudviklingen og for den enkelte borger.
I Planafdelingen er vi 16 dygtige kollegaer og en afdelingsleder. Planafdelingen består af Plan, Natur, Byg og Service og Data. I Byg vil vi sammen med dig være 5 byggesagsbehandlere samt en BBR-medarbejder.

Tiltrædelse
Den 1. december 2021 eller efter aftale.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesforhold iht. gældende overenskomst og principperne for Ny Løn.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Josefine Gert, telefon 96 84 84 50 eller byggesagsbehandler Jens Ole Lund, telefon 96 84 84 16.

Ansøgningsfrist
Fredag den 17. september 2021.

Vi forventer at holde første samtale i uge 40 og anden samtale i uge 41.

Imellem første og anden samtalerunde vil du skulle udfylde en personlighedsprofil, som vil skabe baggrunden for den anden samtale.

Lydens By
I Struer Kommune er lyd en del af vores kulturarv – vores DNA. Vi har en stærk historie om at skabe god lyd, men til kulturarven hører også en insisteren på at udvikle sig og skabe kvalitet samt at udnytte og styrke de lokale samarbejdsmuligheder, som gør, at vi har en fødekæde af lokale producenter, som er innovative og modige. Disse kvaliteter ligger i vores DNA, og vi stiller krav om, at vi overfører disse kompetencer i arbejdet med den fysiske udvikling og planlægning af kommunen.
Vi er TÆT PÅ. På baggrund af kommunens geografiske og demografiske størrelse er vi en kommune, som er tæt på mennesker, teknologi og natur. Det er her indenfor vores ressourcer og potentialer for udviklingen findes. Vi udnytter, at der ikke er langt fra idé til handling, og du vil derfor være tæt på beslutningsprocesser.

 


Du må meget gerne skrive i din ansøgning, at du så jobbet på tljob.dk
Virksomhedsinformation
Struer Kommune
Rådhuset, Østergade 13-17
7600 Struer
Tlf:
96848484
Kontaktperson
 
Tlf:
-
Adresse:
7600 Struer
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
16-08-2021
Udløber:
17-09-2021
Kviknummer:
LJA-82528325
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Tilsyn og sagsbehandling
Beliggenhed