TLjob
- jobunivers for teknikere, designere og konstruktører
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Odsherred Kommune

|
Vestsjælland
|
Indrykket 31-08-2021

Byggesagsbehandlere til Center for Erhverv, Plan og Byg

Kom til en byggesagsafdeling med stor faglighed og mullighed for at holde lang weekend.

I Odsherred er der gang i byggeriet og tilgangen af byggesager er stor, så brænder du for at finde de bedst mulige løsninger, som kan tilgodese vores borgere, sommerhusejere og virksomheders behov inden for byggesagsområdet, så er det dig vi har brug for.

Odsherred Byråd har besluttet at give os 2 yderligere stillinger så vi kan følge med den store tilgang af byggesager vi har oplevet de seneste par år. Derudover har vi en kollega der går på pension til november og en anden kollega der har fået job tætter på sit hjem i Nordjylland, så hvis du har mod på at være med til at løfte opgaver samt udvikle afdelingen sammen med os, så læs endelig videre.

Det er ikke kedeligt – og vi glæder os meget til at få 4 nye kollegaer på holdet!


DIN ARBEJDSPLADS

Afdelingen Byggesag og Journal hører under Center for Erhverv, Plan og Byg. I afdelingen er vi lige nu 17 medarbejdere, vi repræsenterer fagligheder som bygningskonstruktører, arkitekter, ingeniører, teknikere og administrative medarbejdere. Vi brænder for at hjælpe byggedrømme på vej, hvilket vi gør i fællesskab med vores borgere og ansøgere ved at være nysgerrige og bringe vores faglighed spil.

Byggesagsteamet arbejder primært med følgende områder:

  • Byggesager for enfamiliehuse, sommerhuse, sekundær bebyggelse mv.
  • Byggesager for erhverv og midlertidige arrangementer
  • Landzonesager
  • Nedsivningssager
  • Flexboliger, dispensationer helårsbeboelse sommerhuse, ejendomsavance, BBR mv.

Derudover er der mange opgaver såsom filarkiv, hjemmeside, udvikling af procedurer og skabeloner, mailvagt, telefon- og mødevagt, kampagner etc. som teamet som helhed deles om.

I Center for Erhverv, Plan og Byg har vi en kollegial, ligefrem og uhøjtidelig omgangstone, hvor vi udfordrer og støtter hinanden både personligt og fagligt og sætter pris på åbenhed, godt humør og saglighed. I afdelingen Byggesag og Journal er vi optaget af at udvikle os, vi arbejder derfor både med vores faglige og personlige udvikling – og er fokuseret på at hele afdelingen også udvikler sig sammen. Fx har vi gennem det seneste 2½ år både haft fokus på optimering og udvikling af sagsgange ift. BR18, vores personlige præferencer ift. til teamet (JTI-profiler) samt trænet roller og kommunikation ift. borgere.

DIT JOB

Som byggesagsbehandler refererer du til vores nyansatte afdelingsleder, men i det daglige koordinerer du dit arbejde med kollegerne i byggesagsteamet.

For stillingen er der nedenstående arbejdsopgaver der skal løftes, vi vil dog gerne kende dig og din faglige profil lidt bedre, før vi lægger os helt fast på det. Der er nemlig generelt masser af opgaver at gå i gang med.

Nogle af de presserende opgaver som vi tænker du skal være med til at løfte er:

  • Byggesagssagsbehandling af enfamilie- sommerhuse og sekundærbyggeri, herunder straks-sagsbehandling.
  • Byggesagsbehandling af helhedsvurderinger, dispensationsbehandlinger og lovliggørelsessager
  • At overholde servicemålene for sagsbehandlingstiden på byggesager generelt – vi har grundet stor byggeaktivitet fået oparbejdet en pukkel af sager der skal behandles.
  • At udvikle det interne samarbejde mellem de forskellige fagligheder i og uden for centeret.
  • At udvikle vejledningsmateriale internt samt eksternt for optimering sagsgang og ansøgninger

VI TILBYDER

  • Et udfordrende job i et uformelt miljø med engagerede kolleger.
  • Gode sparringsmuligheder med leder og kolleger.
  • Et fleksibelt arbejdsliv tilpasset dine og vores behov, der er mulighed for hjemmearbejdsdage.
  • Fri om fredagen, da vi har 4-dages arbejdsuge i vores forsøgsperiode. (se dog boks nedenfor)
  • Mulighed for at du kan udvikle dig og være med til at sætte retning for udviklingen i afdelingen.
  • Arbejde i en organisation, hvor der er højt til loftet og kort vej til beslutningerne.
  • Fuldtidsstilling (se dog boks nedenfor) som ønskes besat snarest muligt.
  • Ansættelse på Rådhuset, hvor der ud over kantine og kaffe i automaten også er personaleforening, kunstforening, motionsklub, feriefond, røgfri arbejdstid m.m.
  • Godt humør og dejligt arbejdsmiljø.

Som den første kommune i Danmark søsatte vi i efteråret 2019 en 3-årig forsøgsperiode med en 4-dages arbejdsuge. Det betyder også, at du som udgangspunkt har weekend fredag, lørdag og søndag! Fuldtidsstillinger (37 timer) tilrettelægges så du arbejder 35 timer om ugen på de 4 første dage, og at du der ud over har 2 kompetencetimer som du selv beslutter, hvornår placeres. Derudover vil der være mulighed for hjemmearbejde. Du har derfor, sammen med dine kolleger og leder, mulighed for at tilrettelægge din 4-dages arbejdsuge meget fleksibelt. Bor du fx i Aarhus eller København bør du derfor stadig overveje om jobbet ikke er noget for dig.

PRAKTISKE OPLYSNINGER

Ansøgningsfristen er mandag den 20. september 2021, kl. 12:00

Jobsøgning sker elektronisk via kommunens hjemmeside: https://www.odsherred.dk/job/ledige-job Send din ansøgning og dit CV, øvrige dokumenter, som eksamensbeviser eller lignende, behøver du først medbringe til en eventuel ansættelsessamtale.

Ansættelsessamtaler forventes at finde sted onsdag den 22. september og tirsdag den 28. september, på Rådhuset, Nyvej 22, 4573 Højby.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos teamkoordinator Rikke Lindstrøm på 5966 6078 eller mail: risli@odsherred.dk Jobsøgning sker via hjemmesiden.

Du kan læse mere om Odsherred Kommune på www.odsherred.dk

Du finder job-og kompetenceprofil her, Jobogkompetenceprofi


Du må meget gerne skrive i din ansøgning, at du så jobbet på tljob.dk
Virksomhedsinformation
Odsherred Kommune
Nyvej 22
4573 Højby
Kontaktperson
 
Tlf:
59666666
Adresse:
4573 Højby
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
31-08-2021
Udløber:
20-09-2021
Kviknummer:
LJA-82596452
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Tilsyn og sagsbehandling
Beliggenhed