TLjob
- jobunivers for teknikere, designere og konstruktører
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

MILJØSTYRELSEN

|
Fyn
|
Indrykket 19-07-2022

Driftsorienteret GIS-specialist(er) - Genopslag

Brænder du for GIS løsninger, – og har du har du lyst til at deltage i at understøtte miljøstyrelsens mange GIS-brugere? Er du en dygtig GIS specialist og trives du i en politisk ledet organisation med et stærkt fagligt og professionelt miljø? Så har du nu muligheden for at blive en del af Miljøstyrelsen i en dynamisk digitaliseringsenhed med ca. 50 kolleger.

Miljøstyrelsen er en del af Miljøministeriet og den danske myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til både beskyttelse og benyttelse.

Miljøstyrelsen er landsdækkende og har ca. 950 medarbejdere. Styrelsens hovedkontor med ca. 600 arbejdspladser har til huse i Odense. Vi er en organisation, der bygger på et stærkt, fagligt fundament, og hvor nye og erfarne medarbejdere arbejder, skaber og lærer sammen. Det er en fælles ambition at skabe grobund for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Og det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne og ører på natur og miljø i Danmark.

Om stillingen
Miljøstyrelsen søger en til flere dygtige GIS specialister, der via drift af vores GIS-platforme kan hjælpe med at understøtte, koordinere, dokumentere og udvikle produktionen af de autoritative geodata i Miljøstyrelsen. Opgaven skal løses i samarbejde med kolleger på tværs af hele organisationen. Vi ser gerne, at du har erfaring inden for GIS området, eventuelt fra en offentlig forvaltning. Det vil også være en fordel, hvis du har kendskab til PostgreSQL/PostGIS, ESRI (ArcGIS), QGIS, phython, FME, eller Spatial Suite.

I digitaliseringsenheden arbejdes der i faste leveranceteams og med et agilt rammeværk funderet i principperne fra SCRUM. Vi tilbyder en spændende opgaveportefølje med indflydelse og gode kollegaer. Du kommer til at indgå i vores Systemforvaltningsteam, som har mange forskellige samarbejdsrelationer, både internt, med andre fagkontorer med forskelligartet faglighed som vi servicerer -, samt andre styrelser og eksterne leverandører.

Miljøstyrelsen spænder bredt med mange forskellige opgaver inden for arealforvaltning. Du vil sammen med kolleger komme til at arbejde med:

  • Drift, optimering og udvikling af vores GIS-platforme: Mapinfo, ArcGIS, QGIS og Spatial Suite.
  • Dokumentation og konsolidering af GIS området.
  • Fejlsøgning og automatiseringer samt sikring af driftsoptimeringer.
  • Overvågning af IT- og GIS-løsninger samt services.
  • Rådgivning og support af fagenheder i valg af løsninger, funktioner, datamodellering m.m.
  • Bistand til GIS-projekter i form af teknisk projektledelse og leverandørstyring.
Din profil
Du har en uddannelsesmæssig baggrund som f.eks. geograf, landinspektør, el. lign. relevant erhvervserfaring i forhold til opgaver og kvalifikationer. Flere af nedenstående kvalifikationer og kompetencer passer til din profil:

  • Du har erfaring med opsætning og drift af databaser.
  • Du har teknisk indsigt i GIS-systemer og geodata og kan gennemskue sammenhænge mellem datasæt.
  • Kendskab til offentlige grunddata, herunder distribution af data.
  • Kan holde mange bolde i luften og skabe et godt samarbejdsklima, og er løsningsorienteret og klar til at lære en masse nyt.
  • Du er god til at skabe relationer, kommunikerer godt i tale samt på skrift på dansk og arbejder rutineret i processer.
  • Det er et krav, at du kan flydende dansk i både tale og skrift.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten) eller den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område samt tilhørende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK). En evt. ansættelse som konsulent sker i øvrigt i henhold til Lokalaftale i Miljøstyrelsen om arbejdstid for special- og chefkonsulenter og løn og vilkår for funktionsledere.

Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner.

Tjenestestedet er Tolderlundsvej 3-5, 5000 Odense C.

Yderligere oplysninger
Såfremt du ønsker yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Morten Illum Munthe på telefon 2367 6261 eller digitaliseringschef Rasmus Holm Madsen på telefon 2053 4650.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, eksamenspapirer m.m. senest den 14. august 2022.

Vi planlægger at afholde samtaler den 18. og 19. august 2022.


Du må meget gerne skrive i din ansøgning, at du så jobbet på tljob.dk
Virksomhedsinformation
MILJØSTYRELSEN
Tolderlundsvej 5
5000 Odense C
Tlf:
72544000
Kontaktperson
 
Tlf:
23676261
Adresse:
5000 Odense C
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
19-07-2022
Udløber:
14-08-2022
Kviknummer:
LJA-83844287
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Konstruktion og projektering mv.
Beliggenhed