TLjob
- jobunivers for teknikere, designere og konstruktører
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sorø Kommune

|
Vestsjælland
|
Indrykket 03-09-2020

Leder til Bygningsdrift - Teknisk Service og Rengøring

Fagcenter Teknik, Miljø og Drift i Sorø Kommune.

Vil du – i lyset af FN’s Verdensmål om ansvarligt forbrug - være med til at drive samt udvikle en veletableret organisation indenfor bygningsområdet?


Til vores bygningsområde i Sorø Kommune søger vi en leder til opgaveløsning vedrørende Teknisk Service og Rengøring mv. Vi er en driftsenhed, der drives efter Facility Management principperne. Medarbejderne er fordelt på Teknisk Service, Rengøring, Kantine, Byggesagkyndige mv., hvoraf du vil få overordnet ansvar for ca. 100 medarbejdere.
Det samlede område er opdelt i teams, hvoraf du vil få ansvaret for 5 teams med hver sin teamleder, hvoraf en evt. bliver uformel stedfortræder for dig.
Det samlede fagcenter Teknik, Miljø og Drift bestående af Bygningsområdet, Vej, Park og Trafik, Miljø og Byg samt et Ledelsessekretariat, er på ca. 180 medarbejdere – således er hele det tekniske område samlet i et center. Dit arbejdssted vil som udgangspunkt være Sorø Rådhus.

Drifts-, budget- og personaleansvar
Som leder vil du indgå i Fagcenter Teknik, Miljø og Drifts ledergruppe, der består af centerchefen, 3 ledere og dig selv. Desuden bliver du en del af kommunens samlede lederforumgruppe på 43 ledere.
Du vil blive en drivende kraft i udviklingen af centrets serviceydelser samt få en afgørende rolle i forbindelse med implementering af et nyt opgavestyringssystem. Herudover medvirke til at gennemføre kommunens Areal-, Anvendelse- og Ejendomsstrategi. Ansvaret for strategien er placeret hos lederen af Ledelsessekretariatet.

Du får stor ledelsesmæssig indflydelse i en resultatorienteret og ambitiøs driftsorganisation. Du får ansvaret for drift, personale og budget - herunder 5 teamledere og to rengøringskoordinatorer.
Du vil blandt andet få overordnet ansvar for praktikanter/elever, ældre- og plejeboliger, vores køretøjer samt arbejdsmiljø og MED-udvalg - alt sammen på tværs af geografien. Herigennem kan du bidrage til at forfølge FN’s Verdensmål om ansvarligt forbrug mv.
Der vil blive et tæt samarbejde med de 4 byggesagkyndige medarbejdere, som p.t. er ophængt hos Ledelsessekretariatet. Det er en stor fordel, at du har erfaring med distanceledelse, idet dine teamledere / medarbejdere er spredt over hele kommunen.

Du er rationel i din tænkning, har en veludviklet analytisk sans og arbejder fokuseret på at nå de mål, der er sat for kerneydelsen, eller som du selv sætter for din organisation.
Du skal således være en stærk afslutter – men du skal også kunne igangsætte og finde løsninger samt kunne se alternative veje trods forhindringer. Du går gerne i dialog med teamledere, medarbejdere og brugere, og du formår at skabe ejerskab via din kommunikation.

Engageret personaleleder med sans for både mundtlig og skriftlig kommunikation
Din uddannelse er ikke afgørende. Du kan være ingeniør, økonom eller noget helt andet. Du skal gerne have erfaring med at være leder for ledere. Du skal kunne kommunikere fuldstændig ubesværet både mundtligt og skriftligt. Du er bevidst om vigtigheden af at involvere dine teamledere og medarbejdere i processer.
Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en kommunal driftsvirksomhed inden for bygningsområdet. Men har du et kvikt hoved, skal vi også nok kunne lære dig opgaverne.

Dit arbejde er præget af et stort engagement, og du kan lide at udfordre dine omgivelser med nye perspektiver. Du befinder dig godt i den udadvendte rolle i forhold til brugere og borgere, hvor du fremstår lyttende og løsningsorienteret. Det er afgørende med rigtig god økonomisk indsigt og erfaring, idet du skal styre et stort budget.

Du er en kompetent personaleleder, der er god til at følge op på henvendelser fra lederkolleger, teamledere, medarbejdere, borgere og politikere. Det vil være nyttigt med erfaring i at lede gennem ledere, så det 1,5 år gamle teamlederniveau fortsat kommer til at fungere optimalt. Men det er ikke et krav.
Du skal arbejde for et godt samspil med især de øvrige ledere i centret. Det forventes, at du indgår i en udvikling af samspillet mellem disse områder.

Som person formår du i høj grad at bidrage til det sociale liv i Teknik, Miljø og Drift med dit positive livssyn og din humor.


Ansøgning og kontakt
Har du spørgsmål eller ønsker yderligere oplysninger, kan du kontakte Centerchef Morten Olesen på telefon nr. 57 87 63 54 eller mool@soroe.dk.

Ansøgningsfrist er 23. september 2020 kl. 23:59. Indkaldelse til samtale sker via mail fredag den 25. september. 1. samtale afholdes mandag den 28. september. En evt. 2. samtale afholdes tirsdag den 29. september. Der indgår evt. en mindre test inden 1. samtale. Ansættelse er senest pr. 1. november 2020.

Det forventede årlige lønniveau – dog naturligvis efter erfaring og kvalifikationer - ligger på op til 675.000 inkl. pension mv.


 
I Sorø Kommune ser vi mangfoldighed som en styrke, og vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, race, religion og etnisk tilhørsforhold. Værdigrundlaget i Sorø Kommune er: troværdighed, engagement og arbejdsglæde, dialog, åbenhed og anerkendelse.

Sorø Kommune er en røgfri arbejdsplads.

Kommunen har knap 30.000 indbyggere og er beliggende midt på Sjælland i et naturskønt område med søer og skove. Sorø Kommune har ca. 2.200 medarbejdere.


Du må meget gerne skrive i din ansøgning, at du så jobbet på tljob.dk
Virksomhedsinformation
Sorø Kommune
Rådhusvej 8
4180 Sorø
Kontaktperson
 
Adresse:
4180 Sorø
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
03-09-2020
Udløber:
23-09-2020
Kviknummer:
LJA-81011577
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Ledelse (teknik)
Beliggenhed
Lignende job
BENDIX ARKITEKTFIRMA ApS
Aabenraa, Syd- og Sønderjylland
SENSU A/S
Skive, Vestjylland