TLjob
- jobunivers for teknikere, designere og konstruktører
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Projekt & Anlæg

|
Syd- og Sønderjylland
|
Indrykket 14-07-2021

Medarbejder med flair for trafiksikkerhed og myndighedsbehandling

Medarbejder med flair for trafiksikkerhed og myndighedsbehandling søges til afdelingen Projekt og Anlæg

Sønderborg Kommune arbejder engageret for at skabe spændende byudvikling, der kan tiltrække nye borgere og give vores nuværende borgere de bedste rammer for et godt liv. Derfor udvikler vi konstant kommunens infrastruktur med nye vejprojekter, udvidelse af cykelstier samt byggemodninger for at gøre kommunen attraktiv og sikker. Ligeledes er den grønne omstilling af kollektiv transport en vigtig prioritet for kommunens ProjectZero-engagement de kommende år.

Sønderborg Kommune prioriterer trafikområdet højt. Vi ser trafiksikkerhed og - afvikling som et vigtigt bidrag til den nuværende og fremtidige byudvikling, og søger derfor en medarbejder, som har lyst til at arbejde med trafiksikkerhed, transportadfærd, tilgængelighed og vejadgange i tæt samspil med kolleger og borgere.

Desuden deltager Projekt og Anlæg i kommunens store prestigeevents fx Tour de France og Royal Run. I det arbejde spiller afdelingen Projekt og Anlæg en stor rolle.

Dine primære arbejdsopgaver er:

  • ansvar for egne trafiksikkerhedsprojekter
  • myndighedsbehandling i vejprojekter
  • drive og deltage i tværgående projekter i organisationen med fokus på veje, trafik og tilgængelighed
  • behandle vejadgange
  • besvare og behandle borgerhenvendelser
  • lave trafiksikkerhedskampagner
  • planlægge og prioritere udviklingen af stinet
  • udarbejde og gennemgå skilte- og afmærkningsplaner

Dine opgaver og projekter involverer en del borgerkontakt som vi prioriterer højt. Vi har i afdelingen et kodeks om "den gode vært", der fordrer seriøs, ordentlig og imødekommende kommunikation med kommunens borgere. Som myndighed søger vi løsninger, der kan fungere for både ansøger og kommune.

Mange af dine opgaver foregår også i samarbejde med afdelinger i Plan og Myndighed samt kommunens erhvervsservice. Der vil også være samarbejde med kommunens egen entreprenørafdeling – Vej og Park samt politi, eksterne entreprenører og vejmyndigheder.

Din baggrund og kompetencer
Du har måske en baggrund som vejingeniør, teknisk designer, trafikplanlægger eller lignende;  måske har du erfaring fra en politisk organisation, hvor du har prøvet at arbejde i et krydsfelt mellem politikere, borgere og myndighed.

Vi ser gerne, at du kan nikke til de fleste af nedenstående kompetencer:

  • gode kommunikationsevner – både i skrift og i tale
  • kendskab til GIS og vejforvaltningssystemer
  • arbejder indenfor rammerne af gældende bekendtgørelser, vejregler, Vejloven og Færdselsloven
  • bevarer overblik og er vedholdende i arbejdsprocesser

Som person ønsker vi, at du kan arbejde selvstændigt, men dog også samtidig indgå konstruktivt i et teamsamarbejde. Du er løsningsorienteret, men med en sund nysgerrighed over for alternative muligheder, og inddrage relevante parter til opgaveløsningen. Samtidig er det vigtigt, at du kan identificere dig med kommunens kerneværdi, hvor vi sætter borgerne i centrum.

Du har ofte mange bolde i luften, så det er også vigtigt, at du kan stå fast, når der er pres fra mange kanter.

Vi tilbyder

Projekt og Anlæg består af en afdelingsleder og i alt 26 kolleger med en bred, faglig baggrund og en varieret opgaveportefølje. Du bliver en del af et team på i øjeblikket to trafikmedarbejdere, hvor vi arbejder med at udvikle en mere robust teamstruktur.

Projekt og Anlæg løser blandt andet myndigheds-, planlægnings-, anlægs- og driftsopgaver på vej- og trafikområdet, arbejder med trafiksikkerhed, cykeltrafik og kollektiv trafik, gadelys, signalanlæg og vejudstyr, parkering, havnedrift, broer og bygværker, råden over vejarealer, herunder også udeservering og arrangementer.

Projekt og Anlæg hører under chefområdet Drift og Anlæg i Teknik- og Miljøforvaltningen. Forvaltningen ledes af en direktør og består af tre chefområder ud over Drift og Anlæg: Plan og Myndighed, Ejendomsservice samt Staben. Forvaltningen har ansvaret for betjening af Teknik- og Miljøudvalget samt Beredskabskommissionen. Desuden bidrager forvaltningen til betjening af Økonomiudvalget. 

Løn og ansættelsesforhold

Stillingen er en fuldtidsstilling. Du aflønnes i henhold til aftale mellem relevant faglig organisation og Sønderborg Kommune. Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Lars Barsballe på mobil 27 90 81 11 eller mail labs@sonderborg.dk.

Ansøgningen skal sendes elektronisk senest den 15. august 2021. Klik på "send ansøgning" og vedhæft din ansøgning, CV og relevante bilag. Samtaler forventes afholdt i uge 33 2021. Tiltrædelse snarest muligt eller senest 1. oktober. 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=9f0e1f80)


Du må meget gerne skrive i din ansøgning, at du så jobbet på tljob.dk
Virksomhedsinformation
Projekt & Anlæg
Rådhustorvet 10
6400 Sønderborg
Kontaktperson
 
Tlf:
27908111
Adresse:
6400 Sønderborg
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
14-07-2021
Udløber:
15-08-2021
Kviknummer:
LJA-82391178
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Maskin- og produktionsteknik,
Konstruktion og projektering mv.
Beliggenhed