TLjob
- jobunivers for teknikere, designere og konstruktører
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Middelfart Kommune

|
Fyn
|
Indrykket 23-07-2021

Medarbejder til Plan- og byggeafdelingen i Middelfart Kommune

Medarbejder til Plan- og byggeafdelingen i Middelfart Kommune
Det går stærkt i Middelfart Kommune. Væksten er høj, befolkningstallet stiger og mange vil gerne bygge og bo her hos os - både i byerne og på landet. Behovet for lokalplanlægning og sagsbehandling i den forbindelse er stort, og vi opnormerer derfor med en ny stilling i Plan- og byggeafdelingen. Du vil som vores nye kollega dermed være med til at understøtte den positive udvikling i Middelfart Kommune.

Hvad kendetegner os?
”Broerne begynder her” er overskriften på den vision, som byrådet i Middelfart Kommune har sat som pejlemærke for vores arbejde og udvikling i kommunen. Opskriften er samarbejde, dialog og partnerskaber med andre for at fremme en positiv og bæredygtig udvikling af kommunen.

Hvis du bliver vores nye kollega, vil du finde ud af, at alsidigheden i arbejdet hos os er stor. Samtidigt er vores ambitionsniveau på vegne af Middelfart Kommune meget højt. Vi tør godt sætte barren højt, fordi vi tror på, at vi kan. Og vi gør det, fordi det giver mening, og fordi ambitionerne giver os en masse positiv energi.

Plan- og byggeafdelingen er kendetegnet af en høj grad af uddelegering af kompetence og ansvar til den enkelte medarbejder. Det betyder, at du arbejder selvstændigt med dit arbejdsområde samtidig med, at du selvfølgelig arbejder tæt sammen med og sparrer med dine kolleger.

Afdelingen er præget af en uformel og professionel tilgang til opgaverne, som løses i tæt dialog med kolleger, borgere, erhvervsliv, interessenter og selvfølgelig politikerne. I Middelfart Kommune lægger vi stor vægt på at der er kort fra beslutning til handling og konkrete resultater er helt afgørende for os. Og så er vi en arbejdsplads, hvor der fokus på det gode samarbejde og godt arbejdsmiljø i både afdelingen og i forvaltningen. Vi vil kort sagt blive ved med at være en attraktiv arbejdsplads.

Du vil blive det tiende medlem af Plangruppen, som i øjeblikket består af ni engagerede fagpersoner, som har forskellige uddannelsesmæssige baggrunde som bl.a. teknisk designer, arkitekt, byplanlægger og landinspektør. Forskelligheden giver os en god faglig bredde, som vi er optagede af at holde fast ved. Plangruppen arbejder nemlig meget bredt med byudvikling, fysisk planlægning samt en bred pallette af administrative opgaver og sagsbehandling inden for planområdet.

Plan- og byggeafdelingen består udover Plangruppen af Byggesagsgruppen, der håndterer alle byggesager, BBR og oprettelse af nye adresser mv. og af Ejendomscentret, der har ansvaret for alle kommunale bygninger og anlæg af nye bygninger – herunder også teknisk service og rengøring. Plan- og byggeafdelingen er en del af Teknik og Miljø forvaltningen.

Blandt de opgaver Plangruppen er godt i gang med, eller skal til at gå i gang med er bl.a.:

  • Kommuneplan 2021
  • Udvikling, design og planlægning af nye bæredygtige boligområder i såvel Middelbart by og kommunens øvrige bysamfund – tjek www.naturbyen.com og se vores ambition for en ny co2 neutral bydel, hvor bæredygtig byudvikling går hånd i hånd med naturgenopretning og skovrejsning
  • Visionskonkurrence for Middelfart Trafikhavn
  • Områdefornyelse i Nørre Åby
  • Lokalplaner i alle skalaer, lige fra mindre udstykninger, til husbyggerier og nye bydele med flere hundrede boliger
Vi har en travl og samtidigt spændende og alsidig hverdag, hvor vi udover ovennævnte eksempler på opgaver også varetager en lang række daglige driftsopgaver, som eksempelvis borgerhenvendelser, dispensationer, landzonetilladelser, udstykninger og erhvervsservicering.

Dine hovedopgaver
Du vil komme til at arbejde med både lokalplanlægning og mere administrative opgaver og sagsbehandling.

Den daglige drift med borgerhenvendelser og sagsbehandling vil fylde en del. Du vil bl.a. skulle håndtere opgaver som håndtering af aktindsigter, masseforsendelser i forbindelse med høringer, offentliggørelse af afgørelser på vores hjemmeside, matrikulære sager mv.

Vi ser meget gerne, at du bliver vores spydspids når det gælder den tekniske del omkring opgaver som aktindsigtsanmodninger og masseforsendelser.

Vi vil også gerne, at du bidrager væsentligt eller måske også selv står i spidsen får nye lokalplaner.

Samlet set ønsker vi os en ny kollega, som bliver motiveret af at arbejde bredt med planområdet og som fremfor alt ser sig som en del af et hold, hvor alle opgaver er vigtige og skal i mål.

Din profil
Vi ser gerne, at du kan matche væsentlige dele af nedenstående, men forventer ikke at du kan det hele.
  • Du har en relevant faglig baggrund og er uddannet landinspektør, jurist, teknisk designer eller lign.
  • Du er en holdspiller, der værdsætter tæt og konstruktivt samarbejde med dine kolleger
  • Du er god til, at bruge digitale fagsystemer, og har generelt nemt ved at sætte dig ind i nye systemer – du er måske endda superbruger der hvor du arbejder i dag!
  • Du motiveres af at skabe resultater og finde løsninger
  • Du trives godt med, at arbejde med flere opgaver ad gangen, bevare overblikket og samtidigt have øje for detaljen – også når sagsbehandlingsfristen i forbindelse med enkelte opgavetyper er kort
  • Du har forudsætninger og faglig indsigt for at kunne arbejde selvstændigt med de forskellige love vi forholder os til som plan- og byggemyndighed, og at du derfor er vant til at træffe afgørelser i hht. gældende lovgivning
  • Du er optaget af at holde dig orienteret om nyt indenfor dit ansvarsområde og dele det med dine kolleger, således at vores afgørelser fortsat er korrekte i henhold til gældende praksis
  • Du har gode kommunikative evner og kan formidle kompliceret fagligt stof på en let forståelig måde i dialogen med kollegaer, politikere, borgere og eksterne samarbejdspartnere
  • Du er grundig, effektiv og arbejder struktureret
  • Har god forståelse for at arbejde i en politisk ledet organisation
Det praktiske
Vi tilbyder en fuldtidsstilling. Din løn og andre vilkår forhandles i henhold til overenskomst med baggrund i din uddannelse og erfaring. Tiltrædelse er senest den 1. oktober 2021.

Du kommer til at referere til Plan- og byggechefen, som har det overordnede faglige og personalemæssige ansvar for hele afdelingen.

Din arbejdsplads bliver i et af Danmarks mest bæredygtige rådhuse på Nytorv i Middelfart. Huset er indviet i 2017 og designet til tværgående samarbejde i åbne og lyse rammer.

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen hos Plan- og byggechef Karin Niemann-Christensen på, tlf. 61 26 93 50, eller Byplanlægger Kirsten Bruun Plougmand, tlf. 88 88 48 22 (træffes efter den 9. august 2021). Alle henvendelser behandles fortroligt.

Ansøgningsfrist er lørdag den 21. august 2021. Samtaler forventes afholdt den 24. og 26. august 2021.

Overvejer du at søge job i Middelfart Kommune? Så går du måske også i tanker om at flytte hertil. Kontakt vores bosætningskonsulent Anne Marie Klausen på tlf. 2240 0049 eller annemarie.klausen@middelfart.dk og hør hvad Middelfart kan tilbyde dig og din familie. Læs mere på http://tilflytter.middelfart.dk/

 


Du må meget gerne skrive i din ansøgning, at du så jobbet på tljob.dk
Virksomhedsinformation
Middelfart Kommune
Nytorv 9
5500 Middelfart
Tlf:
+4588885500
Kontaktperson
 
Tlf:
88884814
Adresse:
5500 Middelfart
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
23-07-2021
Udløber:
21-08-2021
Kviknummer:
LJA-82430381
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Konstruktion og projektering mv.
Beliggenhed