TLjob
- jobunivers for teknikere, designere og konstruktører
Gem annonce

Frederiksberg Kommune

|
Storkøbenhavn
|
Indrykket 21-06-2022

Teknisk driftskonsulent med HVAC-kompetencer til Ejendomsservice- og Driftsenheden i Frederiksberg Kommune

Kan du lide at drifte og udvikle tekniske bygningsinstallationer på en stor og meget varierende ejendomsportefølje?  Har du lyst til at blive en del af et skarpt og professionelt team der arbejder aktivt på at brugerne skal have det bedste indeklima? Så læs med her!
Som teknisk driftskonsulent er du med til at drifte Frederiksberg kommunes mange tekniske anlæg såsom ventilation, brugsvands- og varmeinstallationer bl.a. ved hjælp af vores CTS-anlæg. Du er med til at sætte krav til de tekniske installationer, når vores projektenhed skal bygge nye bygninger eller bygger om. Som teknisk driftskonsulent kan du bidrage til de rette valg af tekniske løsninger og i samarbejde med rådgivere koordinere arbejderne med bygningsbrugerne, entreprenører og andre interessenter. Du får kompetente kollegaer der har et godt drive og som prioriterer det sociale højt på arbejdspladsen. Opgaverne er af forskellig karakter, hvor du den ene dag kan have gang i mange små opgaver og den næste fordyber dig i et af dine større projekter. Opgaverne kan være meget forskelligartede og du vil derfor blive udfordret på en bred faglig pallette. Vi er en moderne facilities management-organisation under udvikling, med højt til loftet. Vi bestemmer i udpræget grad selv, hvordan vi løser både mindre driftsopgaver og større projekter.

Vi søger en skarp medarbejder til vores driftsteam på 14 tekniske rådgivere (bestående af ingeniører, maskinmestre, bygningskonstruktører, arkitekt, sikringsmand og økonomimedarbejder), som sammen sikrer koordinering og gennemførelse af energirenoveringer og vedligeholdelsesprojekter samt daglig drift og service på den kommunale ejendomsportefølje. Vi dækker både projekt-, bestiller-, controller- og udførerfunktioner. Vores samlede budget for akutte og planlagte arbejder er +100 mio. kr. årligt.
Som teknisk driftskonsulent varetager du, sammen med dine kollegaer, først og fremmest driftsherrens interesser hvor du:

  • forestår daglig kontrol og fejlsøgninger på tekniske anlæg, bl.a. via vores omfattende    CTS-anlæg.
  • som projektleder har ansvar for, at dine drifts- og byggeprojekter gennemføres til aftalt kvalitet, tid og økonomi.
  • står for den overordnede planlægning og styring af installationsprojekter i tæt dialog med rådgivere, bygherre, brugere m.fl.
  • deltager i løsning af teknikproblematikker indmeldt via DaluxFM Helpdesk.

Vi forventer, at du har en installationsteknisk baggrund som f.eks. ingeniør, maskinmester eller lign., at du har et stort drive og gerne erfaring med at definere og gennemføre installationstunge drifts- og byggeprojekter. Du kan desuden styre økonomien og sikre, at vi leverer den bedst mulige kvalitet indenfor budgettets rammer. Du har gennemslagskraft, er imødekommende og du skal kunne prioritere og have travlt uden at miste dit gode overblik – men vigtigst af alt motiveres du af at drive og optimere bygninger til glæde for vores brugere.
Konkret ser vi gerne at du:
  • har bred tværfaglig forståelse af de installationstekniske faggrupper herunder HVAC-fag.
  • har erfaring med projektledelse af større og mindre installationsprojekter.
  • kan definere krav i projekter samt gennemføre udbud, kontrahering og fagtilsyn.
  • har bred viden indenfor vand, varme, ventilation og CTS.
  • kan udføre teknisk gennemgang og fejlfinde på varme- og ventilationsanlæg.
  • kan tilstands- og kvalitetsvurdere installationer for opdatering af FM-database (DaluxFM).
  • har kendskab til brugen af beskrivelsesværktøjerne fra Molio (BIPS).
  • har et godt teoretisk afsæt som du også kan anvende hands-on på ejendommene. 
  • har lyst til at varetage driftsherres interesser før, under og efter byggeprojekter i samarbejde med vores Bygge- og Projektenhed. Har du Commissioning-erfaring (Cx) er det et plus.

Du er en stærk kommunikator i både skrift og tale, og du formår at kommunikere til mange forskellige interessenter og niveauer. Du er god til at skabe og bevare relationer og fungerer godt i et til tider hektisk miljø sammen med andre. Du går konstruktivt til værks når du møder modstand, og har altid projektets mål for øje.

Vi tilbyder en dynamisk arbejdsplads hvor du bliver en del af et engageret team med en uformel tone, godt humør og sammenhold samt høj faglighed. Vi lægger stor vægt på sparring kollegaerne imellem, og prioriterer at udvikle og hjælpe hinanden så vi som samlet team bliver bedre og trives i fællesskabet. Du får stor indflydelse på udformningen af din arbejdsdag, flextid, samt et udfordrende job med en bred berøringsflade og spændende opgaver i såvel omfang som art. Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne om NY løn. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Vi arbejder på at udnytte den læring der har været omkring hjemmearbejde til at skabe en yderligere attraktiv arbejdsplads.
Vores enhed er i kontinuerlig udvikling, med fokus på kommunikation, brugerservice og personlig effektivitet. Vi har desuden stort fokus på vedligeholdelsesdata, energiledelse, økonomistyring samt procesoptimering og eksekvering.

Spørgsmål og ansøgning 
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Teamleder Kristoffer Koch Bentzen på 2898 4369 (dog ikke i uge 27-31 pga. ferie).

Vi ser frem til at modtage din ansøgning senest onsdag d. 10. august 2022.
Stillingen ønskes besat pr. 1. oktober 2022 eller snarest muligt.

Første runde samtaler afholdes d. 15./17. august 2022. Anden runde samtaler forventes afholdt d. 19. august 2022.

Ejendomsservice og Driftsenheden er en enhed under By, Kultur og Miljøområdet i Frederiksberg Kommune. Vi håndterer dagligt planlagte og akutte vedligeholdelsesopgaver på den kommunale ejendomsportefølje som er i stor variation fra klassiske palævillaer til nye moderne ejendomme. Porteføljen består af ca. 250 ejendomme fordelt på ca. 490.000 m2, bestående af alt fra skoler, daginstitutioner, biblioteker, svømmehaller, beboelsesejendomme, plejecentre mv.

Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener 104.305 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.


Du må meget gerne skrive i din ansøgning, at du så jobbet på tljob.dk

Du har ikke knyttet nogen dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel eller klikke på knappen "Annuller" og vedhæfte dokumenter, før du sender din ansøgning igen

Virksomhedsinformation
Frederiksberg Kommune
Smallegade 1
2000 Frederiksberg
Kontaktperson
 
Adresse:
2000 Frederiksberg
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
21-06-2022
Udløber:
10-08-2022
Kviknummer:
LJA-83744438
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Ledelse (teknik)
Beliggenhed
Lignende job
SENSU A/S
Brøndby, Storkøbenhavn
Experis A/S
Høje-Taastrup, Storkøbenhavn
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen ved Lautruphøj 10
Ballerup, Storkøbenhavn
Gem annonce