TLjob
- jobunivers for teknikere, designere og konstruktører
Gem annonce

Vejen Kommune

|
Syd- og Sønderjylland
|
Indrykket 31-07-2020

Vejingeniør / tekniker til drifts- og anlægsopgaver

Ønsker du at arbejde med drifts- og anlægsopgaver inden for vejområdet – så er dette job noget for dig.

Vi har travlt og søger derfor en vejingeniør/vejtekniker der kan hjælpe os med, at håndtere diverse opgaver og projekter inden for vejområdet.
Du vil blive ansat i Teknik & Miljø, hvor vi er 75 medarbejdere. Du vil blive en del af Vej og Park området med i alt 16 medarbejdere. Vi løser mange forskellige opgaver inden for vej-og parkområdet, herunder vedligeholdelse af veje og grønne områder, projektering af nye veje og stier, byggemodning af bolig- og erhvervsområder samt opgaver inden for myndighedsområdet.
 
Vi er i efteråret 2019 flyttet i et nyt og moderne Rådhus, som er indrettet med gode arbejdsforhold.
Rådhuset ligger tæt ved Vejen Banegård og motorvejen, så der er gode transportforbindelser.

Arbejdsområder
Som vejingeniør/tekniker vil du blive involveret i opgaver, der vil være en kombination af driftsopgaver og udarbejdelse af nye vej- og stianlæg. Du vil også blive involveret i sagsbehandling af daglige henvendelser fra borgere, virksomheder og kollegaer.
I opgaveløsningen samarbejder vi med de øvrige teams i Teknik & Miljø og en lang række øvrige interessenter. Områdets opgaver er meget udadvendte, og der er stor berøringsflade til kommunens virksomheder, borgere, entreprenører og andre myndigheder inden for området.

Dine opgaver vil bl.a. omfatte:

  • Projektering af vejafvandingsprojekter i forbindelse med klimasikring af offentlige veje of stier
  • Udarbejdelse af vej- og stiprojekter med tilhørende udbud og entreprenørtilsyn
  • Tilsyn på vej- og stinettet og forundersøgelser i forbindelse med borgerhenvendelser
  • Samarbejde med kommunens driftsafdeling om løsning af mindre driftsopgaver på kommunens vejnet
  • Deltage i den daglige sagsbehandlingen af borgerhenvendelser vedrørende spørgsmål om det offentlige vejnet
  • Udarbejdelse af skitser og økonomisk overslag i forbindelse med politisk sagsforberedende arbejde
  • Projektledelse og økonomiopfølgning i forbindelse med gennemførelse af projekterne
  • Medvirke til at sikre en smidig gennemførelse af anlægsprojekterne med fokus på overholdelse af tid, kvalitet og økonomi
Dine faglige kompetencer:
Vi forventer, at du
  • er uddannet ingeniør eller har en lignende teknisk uddannelse
  • har erfaring med vejområdet, herunder udbud, styring af diverse projekter og driftskontrakter
  • har gode kommunikative evner, og kan udtrykke dig klart i både skrift og tale
  • har flair for IT
  • har en struktureret tilgang og et godt overblik over processerne indenfor projekter på vejområdet
  • har en god økonomisk sans
  • er bekendt med at arbejde i den kommunale eller offentlige sektor, dette er dog ikke et krav
  • har lyst og evne til at arbejde i grupper og teams på tværs af forskellige fagområder
Dine personlige kompetencer:
Som person forventer vi, at du er
  • fleksibel, tillidsvækkende og troværdig
  • serviceminded og ansvarsbevidst
  • systematisk i din måde at arbejde på
  • udadvendt og trives i den dynamiske dialog med kolleger, med borgere og virksomheder, rådgivere, entreprenører etc.
Vi tilbyder dig
  • Spændende og afvekslende opgaver
  • Stor indflydelse på arbejdets tilrettelæggelse og udførelse
  • Et godt samarbejdsklima, som er præget af travlhed, hjælpsomhed og en humoristisk omgangstone
  • Gode faglige og personlige udviklingsmuligheder
Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelse sker efter gældende overenskomst og principperne i ny løn.
Stillingen er normeret til 37 timer ugentligt.
Tiltrædelsestidspunkt: 1. oktober 2020, eller efter nærmere aftale.

Det praktiske
Hør mere om stillingen ved Leder af Infrastruktur & Bygninger Thomas McCulloch, på telefon 24 91 81 37 eller tmc@vejen.dk

Ansøgningsfrist er senest mandag den 24. august 2020, kl. 8.00.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt torsdag den 27. august 2020.

 


Du må meget gerne skrive i din ansøgning, at du så jobbet på tljob.dk

Du har ikke knyttet nogen dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel eller klikke på knappen "Annuller" og vedhæfte dokumenter, før du sender din ansøgning igen

Virksomhedsinformation
Vejen Kommune
Rådhuspassagen 3
6600 Vejen
Tlf:
24918137
Kontaktperson
 
Adresse:
6600 Vejen
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
31-07-2020
Udløber:
24-08-2020
Kviknummer:
LJA-80770550
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Ledelse (byggeri)
Beliggenhed
Lignende job
Vordingborg Kommune
Vordingborg, Sydsjælland inkl. Møn
ConfidenceSearch
Holstebro, Vestjylland
Gem annonce